Op zaterdagavond 10 februari 2024,19.00 uur, houden we de Carnavalsviering in de Hieronymuskerk onder het thema “Te land, ter zee en in de lucht”. Terwijl er vorig jaar misschien nog enige twijfel was of je met Carnaval nog wel een viering in de kerk moest houden, is daar dit jaar geen sprake van. Na zo’n geslaagde viering vorig jaar met alle toeters en bellen van Carnaval, zijn we als Sylvidakoor enthousiast bezig met de voorbereidingen. We hopen weer op net zo’n hoge opkomst als vorig jaar, met alle generaties vertegenwoordigd.

De liturgiegroep van het Sylvidakoor heeft mooie passende teksten en liederen bij het thema van Carnavalsvereniging de Krotenkokers uitgezocht. Hans van Engen gaat voor tijdens deze feestelijke viering. Net zoals vorig jaar verwachten we de Krotenkokers, dit jaar onder aanvoering van Prins Sjoske den eerste. Na de laatste klanken van het Sylvidakoor in het slotlied, nemen de Krotenkokers het heft in handen en sluiten we de viering dol en dwaas af.

Angelique van Straalen